Saturday 28 January 2012

Tewas

Aku Tewas
Bila hati terlupa sesaat pada Allah..
syaitan mula mengambil kesempatan..
Tewas lagi
Bila kemarahan menghakis kesabaran..
membuka peluang api membara..
kata orang...
marah itu api..
api itu syaitan..
Aku tewas lagi..
kerana membiarkan fikiranku dimanupulasi..
syaitan laknatullah..
muncul dalam keadaan kreatif dan kritis..
menewaskan keimananku dengan mainan psikologi iblis..
Ya aku tewas bila akalku kalah dgn akal iblis..
Tapi aku mampu menang..jika aku punya akal dan hati yg benar pada Allah..
Tewas itu pasti
kerana aku bukan malaikat..
tapi aku lahir dari Adam dan Hawa..
dan aku umat Nabi Muhammad..
sedangkan Adam dan Hawa tercampak ke bumi
dek godaan syaitan di syurga..
sedangkan sahabat Nabi sendiri tertipu dengan lakonan iblis..
Inikan aku..manusia yg tiada apa-apa kehebatan..
pasti aku tertewas..
tapi aku tidak akan biarkan tewas itu menjadi lazim dalam hidupku...
 cuba menang bila tewas!!

No comments:

Post a Comment